реєстрація речових прав

“Здійснити державну реєстрацію нерухомого майна можна майже безкоштовно!”

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно може проводитись нотаріусами або державними реєстраційними органами. Загальнопоширеним є перший спосіб, але за нього прийдеться платити гроші.

Як же зареєструвати нерухомість безкоштовно?

Говорячи про державну реєстрацію речових прав на нерухомість, потрібно згадати, що з 1 січня 2013 року перестав існувати Реєстр прав власності на нерухоме майно, Єдиний реєстр заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державний реєстр іпотек, але замість них був впроваджений єдиний Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав).

Такий реєстр, здавалося б, був направлений на вирішення проблеми упорядкування інформації та документообігу, але не обійшлося і без інших проблем тепер вже для правовласників, адже автоматичного перенесення даних про право власності на нерухоме майно із скасованих реєстрів в новий реєстр не сталося.

Як наслідок цього – право власності на нерухоме майно, яке було зареєстровано до 1 січня 2013 року, державою визнається, оскільки воно було зареєстроване відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства, проте відповідні записи про таке майно в Державний реєстр прав не внесені.

Для власника нерухомого майна це означає, що для володіння і користування нерухомим майном, яке було зареєстровано до 1 січня 2013 року йому немає необхідності вносити дані про майно в Державний реєстр прав. Але для того що б розпоряджатися, тобто заповідати, продавати, дарувати своє майно, таку процедуру провести необхідно.

Два шляхи державної реєстрації речових прав: платний і безоплатний
реєстрація речових прав

“Існують 2 шляхи реєстрації нерухомості: платний і безоплатний”

Законом встановлено, що процедуру реєстрації права на нерухомість здійснюють:

  1. Державні і приватні нотаріуси;
  2. Органи державної реєстрації прав.
За темою:  «Качественное юридическое сопровождение бизнеса - какое оно?»

При цьому реєстрація речових прав може бути як добровільною, так і обов’язковою.

Підставою для обов’язкового внесення нотаріусом запису про право власності на нерухомість в Реєстр є здійснення тієї або іншої нотаріальної дії, у випадку якщо державна реєстрація такого права власності була проведена згідно із законодавством, яке діяло на момент його виникнення, тобто до 1 січня 2013 року.

У такій ситуації перед здійсненням нотаріальної дії (завірення купівлі-продажу, дарування і тому подібне) нотаріус вносить дані про право власності на нерухомість в Державний реєстр прав.

На практиці за такі дії нотаріуси вимагають значну плату – в районі двох тисяч гривен. А власники нерухомості, обмежені певними термінами і бажанням швидкого завершення угоди, вимушені платити оскільки інакше операцію здійснити неможливо.

Як зареєструвати речові права безоплатно?
реєстрація речових прав

“Плата за витяг з Державного реєстру коштує значно менше, ніж реєстрація нерухомості у нотаріуса”

Щоб не переплачувати за внесення даних в Державний реєстр прав, слід скористатися іншим шляхом, а саме: можливістю т.з. добровільної реєстрації речових прав, які виникли до 1 січня 2013 року.

Ця процедура передбачає звернення в орган державної регистрації прав – у відділ Державної реєстраційної служби за місцем реєстрації права на нерухомість.

Для цього в реєстраційну службу подаються:

  • заява встановленої форми;
  • копія документу, який подтверджує особу заявника;
  • копія довідки про привласнення облікового номера платника (довідка ІНН) податків;
  • документ, що підтверджує внесення плати за надання витягання з Державного реєстру прав;
  • договори, рішення, на основі яких переходить, припиняється, виникає право власності.

Додатково, на вимогу служби іноді необхідно подати також наступні документи:

– оригінал технічного паспорта;

– оригінал витягу про реєстрацію права власності в реєстрі прав власності на нерухомість.

Якщо усі вищеперелічені документи подаються представником, то додатково надаються:

– копія документу, що підтверджує особу представника;

– копія довідки ІНН представника;

– нотаріально завірена копія доручення представника, що власники нерухомості звільняються від сплати держмита за державну реєстрацію прав на нерухомість, які виникли і були зареєстровані до 1 січня 2013 року. Тобто при проведенні умовної “перереєстрації” речових прав в Державному реєстрі сплатити необхідно лише за витяг з Державного реєстру, що значно менше, ніж за ці ж дії візьме нотаріус.

За результатами поданої заяви орган державної реєстрації речових прав видає заявникові картку прийому з описом усіх поданих документів. У цій же картці міститься інформація для пошуку поданої заяви на сайті реєстраційної служби за номером заяви, датою і часом її прийому.

За темою:  «Как с помощью антиколлектора 100% закрыть банковский кредит?»

Упродовж одного-двох тижнів реєстраційна служба приймає рішення за поданою заявою, про що розміщується інформація на сайті реєстраційної служби. Після цього можна отримати витяг про реєстрацію прав на нерухомість і подані оригінали документів безпосередньо у відділенні Державної реєстраційної служби України.

Про Державний реєстр речових прав на нерухоме майно на відео: