«Як торговельна марка компаній обманює нас кожен день?»

»»«Як торговельна марка компаній обманює нас кожен день?»
торгова марка

«Найдешевші товари», «кращі в світі продукти», «найбільш якісні послуги»- чи дійсно це правда?

Часто в об’яві певної фірми, компанії, підприємства бачимо торговельну марку, а вірніше його логотип, а також поряд з ним гучні написи в стилі «найдешевші товари», «кращі в світі продукти», «найбільш якісні послуги», але насправді в більшості випадків ці рекламні вислови не відповідають дійсності, більше того, вони часто суперечать реальним обставинам справи.

У зв’язку з цим виникає питання, чи легальне використання таких гучних слів підприємствами як частини своєї торговельної марки?

ЦІКАВО ТАКОЖ:

Державна служба інтелектуальної власності ще раз підтвердила (лист №2-7/9267 від 15.11.2012 р.), що зареєструвати можна практично будь-який знак для товарів і послуг, якщо він, звичайно, не занадто очевидно копіює вже відомий і зареєстрований знак і в цілому відповідає умовам отримання правової охорони, передбаченим ст.6 Закону України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”.

Будь-які найгучніші і необгрунтовані словесні вислови, що повідомляють про те, що під цим знаком (брендом) продаються найбільш дешеві і/або найбільш якісні товари, не можуть бути перешкодою для реєстрації знаку для товарів і послуг, навіть якщо певна зацікавлена особа надасть обгрунтовані заперечення проти реєстрації такого знаку, коли інформація, що міститься в ньому, порушує законодавство про добросовісну конкуренцію.

торгова марка

Знаки піддаються лише формальній оцінці при реєстрації, а не на правдивість їхнього змісту!

Адже згідно зі ст.15-1 Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, одним з таких порушень вважається поширення інформації, що вводить в оману. У широкому сенсі знак для товарів і послуг (торговельна марка), який містить в собі певну інформацію, теж є частиною поширюваної недостовірної інформації, особливо, якщо він використовується в рекламі.

Наприклад, торгівельний знак “Магазин найнижчих цін”, на наш погляд, вводить споживачів в оману, якщо, звичайно, ціни в ньому дійсно не є найнижчими, що маловірогідно.

Тим не менше, на думку служби інтелектуальної власності, вона не має права вже на стадії реєстрації знаку для товарів і послуг робити висновок про порушення даним знаком законодавства про захист конкуренції, оскільки це не входить в її компетенцію.

Усі знаки піддаються формальній оцінці, виключно на відповідність їх вимогам Закону “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”. І тільки потім, після реєстрації знаку, свідоцтво про його реєстрацію може бути скасоване за позовом зацікавленої особи або уповноваженого державного органу.

торгова марка

РЕКОМЕНДУЄМО ТАКОЖ:

Хитрий вихід з, мабуть, правдивим ствердженням відомої компанії!

Так, висновок про невідповідність знаку для товарів і послуг вимогам конкурентного, наприклад, законодавства уповноважений робити Антимонопольний комітет України, він же має право пред’явити позов по скасованню реєстрації знаку для товарів і послуг.

В цілому, позиція служби інтелектуальної власності відповідає чинному законодавству, але чи не суперечить дана позиція принципам достовірності публічної інформації та міжнародній практиці?

Адже відомо багато випадків з великими компаніями, яких зобов’язали доказати правдивість їхнього слогану або не вводити в оману споживачів і відмовитися від неправдивого слогану. Тому деякі підприємства, як Carlsberg, використовують досить цікавий прийом, наприклад: «Carlsberg-, мабуть, найкраще пиво в світі».

“Мабуть” в слогані Carlsberg не потребує доказу того, що продукція дійсно є кращою, а значить, такий слоган можна використовувати, що і робить компанія:

Корисний матеріал? Оцініть зірочками:

Зовсім не файноНе файноНе дуже файноФайноДуже файно 1 5,00 з 5

Є питання? Натисніть нижче "ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ"!

ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ

Натисніть і підпишіться на «НОВИНИ» або канал «TELEGRAM» та станьте генієм юриспруденції!

Знайшли помилку? Виділіть її і натисніть Ctrl+Enter

2017-04-27T20:30:11+00:00
Юрій Усманов
Юрист, засновник проекту “Правова Консультація”, м.Харків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.

Send this to a friend