торгова марка

«Найдешевші товари», «кращі в світі продукти», «найбільш якісні послуги»- чи дійсно це правда?

Часто в об’яві певної фірми, компанії, підприємства бачимо торговельну марку, а вірніше його логотип, а також поряд з ним гучні написи в стилі «найдешевші товари», «кращі в світі продукти», «найбільш якісні послуги», але насправді в більшості випадків ці рекламні вислови не відповідають дійсності, більше того, вони часто суперечать реальним обставинам справи.

У зв’язку з цим виникає питання, чи легальне використання таких гучних слів підприємствами як частини своєї торговельної марки?

Державна служба інтелектуальної власності ще раз підтвердила (лист №2-7/9267 від 15.11.2012 р.), що зареєструвати можна практично будь-який знак для товарів і послуг, якщо він, звичайно, не занадто очевидно копіює вже відомий і зареєстрований знак і в цілому відповідає умовам отримання правової охорони, передбаченим ст.6 Закону України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”.

Будь-які найгучніші і необгрунтовані словесні вислови, що повідомляють про те, що під цим знаком (брендом) продаються найбільш дешеві і/або найбільш якісні товари, не можуть бути перешкодою для реєстрації знаку для товарів і послуг, навіть якщо певна зацікавлена особа надасть обгрунтовані заперечення проти реєстрації такого знаку, коли інформація, що міститься в ньому, порушує законодавство про добросовісну конкуренцію.

торгова марка

Знаки піддаються лише формальній оцінці при реєстрації, а не на правдивість їхнього змісту!

Адже згідно зі ст.15-1 Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, одним з таких порушень вважається поширення інформації, що вводить в оману. У широкому сенсі знак для товарів і послуг (торговельна марка), який містить в собі певну інформацію, теж є частиною поширюваної недостовірної інформації, особливо, якщо він використовується в рекламі.

За темою:  «Ідеальний клієнт для юриста: який він і як його не упустити?»

Наприклад, торгівельний знак “Магазин найнижчих цін”, на наш погляд, вводить споживачів в оману, якщо, звичайно, ціни в ньому дійсно не є найнижчими, що маловірогідно.

Тим не менше, на думку служби інтелектуальної власності, вона не має права вже на стадії реєстрації знаку для товарів і послуг робити висновок про порушення даним знаком законодавства про захист конкуренції, оскільки це не входить в її компетенцію.

Усі знаки піддаються формальній оцінці, виключно на відповідність їх вимогам Закону “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”. І тільки потім, після реєстрації знаку, свідоцтво про його реєстрацію може бути скасоване за позовом зацікавленої особи або уповноваженого державного органу.

торгова марка

Хитрий вихід з, мабуть, правдивим ствердженням відомої компанії!

Так, висновок про невідповідність знаку для товарів і послуг вимогам конкурентного, наприклад, законодавства уповноважений робити Антимонопольний комітет України, він же має право пред’явити позов по скасованню реєстрації знаку для товарів і послуг.

В цілому, позиція служби інтелектуальної власності відповідає чинному законодавству, але чи не суперечить дана позиція принципам достовірності публічної інформації та міжнародній практиці?

Адже відомо багато випадків з великими компаніями, яких зобов’язали доказати правдивість їхнього слогану або не вводити в оману споживачів і відмовитися від неправдивого слогану. Тому деякі підприємства, як Carlsberg, використовують досить цікавий прийом, наприклад: «Carlsberg-, мабуть, найкраще пиво в світі».

За темою:  «Купівля квартири: 10 юридичних порад, які ви повинні знати!»

“Мабуть” в слогані Carlsberg не потребує доказу того, що продукція дійсно є кращою, а значить, такий слоган можна використовувати, що і робить компанія: