гарантія

“Простими словами гарантійний строк- строк, впродовж якого споживачеві гарантується якість товару!”

Часто трапляється таке, що після купівлі та під час дії гарантії (гарантійного строку) товар швидко виходить з ладу або просто не працює. Що робить покупець? Звичайно! Він повертає такий товар назад в магазин.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

Але дуже часто продавці “вішають лапшу на вуха” та категорично відмовляються приймати купівлю назад, мотивуючи це різними причинами, а покупець з ними невиправдано погоджується.

Давайте розберемося, що ж Ви, прочитавши статтю, можете вимагати як споживач від продавця і впродовж якого строку магазин зобов’язаний повернути або обміняти вам товар.

Що таке гарантія?

Згідно зі статтею 675 Цивільного кодексу України товар, що продається, повинен відповідати певним вимогам за якістю і справністю у момент його придбання споживачем. При складанні договору купівлі-продажу можуть бути вказані і інші дані про товар. У такому разі при купівлі товару повинні виконуватися всі умови договору купівлі-продажу. Крім того таким договором або законом визначається строк, впродовж якого споживачеві гарантується якість товару. Це і є гарантійний строк (гарантія).

Гарантія поширюється і на всі комплектуючі частини продукту, якщо інше не передбачно договором.

Згідно з п. 5 статті 1 Закону України “Про захист прав споживачів” впродовж гарантійного строку виробник, продавець або інша третя особа зобов’язується проводити безкоштовний ремонт або заміну виробу у разі його несправності. Гарантійний строк вступає в дію з моменту передачі товару споживачеві, якщо інше не передбачено договором купівлі-продажу.

гарантія

“У разі якщо гарантійний строк не вказаний в документі на товар, тоді за законом він дорівнює 2-ом рокам!”

Гарантійний строк подовжується, якщо товар не використовувався у зв’язку з обставинами, залежними від продавця, до їх усунення. Також гарантійний термін подовжується, якщо товар не використовувався через недоліки, за умови повідомлення продавця в належному порядку.

За темою:  «Чому PayPal в Україні так потрібен, але досі не працює?»

При необхідності заміни виробу або його комплектуючої частини гарантійний строк починає діяти з МОМЕНТУ ЗАМІНИ.

На сезонні товари гарантійний строк починає обчислюватися з ПОЧАТКОМ ВІДПОВІДНОГО СЕЗОНУ. Початок і закінчення сезону на той або інший товар встановлюється Кабінетом Міністрів України. Наприклад, на весняно-літній одяг гарантія починає діяти з 1 квітня, на осінньо-зимову- з 1 жовтня.

Якщо товар потребує установки, те тоді гарантійний термін обчислюється з моменту установки. Якщо момент передання або установки товару встановити неможливо, то гарантійний термін вступає в дію з моменту укладення договору купівлі-продажу. Це правило поширюється і на передачу нерухомості.

Існує такий тип продукції, на який гарантійні строки не встановлені. У такому разі споживач має право пред’явити претензії про недоліки впродовж 2-х років, а для будівельних об’єктів цей термін подовжується до 10 років (з дня передачі об’єкту споживачеві).

Що можна вимагати, якщо товар вийшов з ладу, знаходячись на гарантії?

гарантія

“Відмовити у вимозі споживача можна тільки після доказу його вини в пошкодженні товару, а для цього потрібна експериза!”

Згідно ст.8 Закону України “Про захист прав споживачів” якщо вироб (комплектуюча частина) вийшов з ладу впродовж гарантійного строку, то споживач має право вимагати від продавця або виробника в установленому порядку :

  • Усунення неполадок в розумний строк;
  • Зменшення ціни товару;
  • Відшкодування суми, витраченої на ремонт виробу.

Якщо споживачем були виявлені істотні недоліки, які виникли з вини продавця або виробника, і це підтверджено при необхідності укладенням експертизи, споживач має право в установленому порядку вимагати :

  • Заміну товару на аналогічний;
  • Розірвання договору купівлі-продажу і повернення сплаченої суми;

Продавець або виробник зобов’язаний прийняти товар у споживача і задовольнити його вимоги. При цьому споживач повинен пред’явити розрахунковий документ, технічний паспорт або інший документ, де вказаний гарантійний строк (гарантія).

За темою:  «Як дешево викупити свій банківський кредит при ліквідації банку?»

Споживач також має право висунути вимогу про усунення неполадок за рахунок виробника і по закінченню гарантійного строку. Для цього мають бути виявлені недоліки, що виникли з вини виробника.

Не задовольнити вимогу продавець або виробник має право тільки тоді, коли вони доведуть, що неполадки виникли внаслідок порушення правил експлуатації товару споживачем. Для цього проводиться спеціальна експертиза, на якій має право бути присутнім споживач або його довірена особа.

Надіємось стаття стала Вам в нагоді, адже подібні випадки, коли потрібно доказувати свою правоту, непоодинокі, а тому подібні знання власних прав полегшить життя та дозволить владнати конфлікт ще до його початку!

Успіхів, шановний споживачу!

На відео дивіться про гарантію та гарантійні строки: