система електронного адміністрування

“Зміни в ПКУ вводять в дію електронну звітність і обов’язкову реєстрацію в Єдиній системі податкових накладних”

З 1 січня 2015 року вступає в дію закон, який вносить зміни в Податковий кодекс України, згідно з яким в Україні буде введена система електронного адміністрування податку на додану вартість (СЕА ПДВ). Така система вводить в дію електронну звітність і обов’язкову реєстрацію в Єдиній системі податкових накладних всіх розрахунків коригування (незалежно від суми).

У теорії, питання електронного адміністрування виглядає просто: постачальник не зможе зареєструвати податкову накладну, якщо у нього бракує грошей на електронному ПДВ-рахунку, а його контрагент – покупець не зможе скористатися податковим кредитом.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

Рахунок СЕА ПДВ може бути поповнений:

  • з поточного рахунку платників податку в сумі, необхідній для збільшення розміру ПДВ;
  • з поточного рахунку платників, в сумі, недостатній, щоб оплатити в бюджет податок, отриманий від покупця при проведенні купівлі\продажу товару або послуги готівкою чи товарообміну;
  • з поточного рахунку платників, суми податку, нарахованого платником через операції, передбачені п. 198.5 ПКУ (тобто які не є об’єктами оподаткування ПДВ, пільгові операції тощо).

На думку уряду, нова система дозволить звести до мінімуму зловживання при відшкодуванні ПДВ, збільшити надходження до бюджету і понизити кількість перевірок. Представники бізнесу не розділяють таких оптимістичних поглядів і вважають, що нововведення можуть негативно позначитися на бізнесі.

Які основні ризики?

система електронного адміністрування

“Новий закон несе в собі як значні переваги, так і багато ризиків”

Основні підприємницькі ризики полягають в наступному:

За темою:  «7 ознак, чим хороший адвокат відрізняється від поганого!»
1) Блокування обігових коштів

Система електронного адміністрування зробить неможливою видачу податкових накладних без попередньої оплати ПДВ або попередньої виписки податкової накладної на купівлю реального товару/послуги;

2) Введення подвійної системи обліку

Платник вимушений буде контролювати отримання і видачу податкових накладних і самостійно реєструвати їх в Єдиному реєстрі, що вимагає відповідних навичок володіння спеціалізованим програмним забезпеченням;

3) Виключення можливості здійснювати постачання на умовах товарного кредиту
4) Ризики фінансових витрат для добросовісних платників податку

Підприємство, яке сплатило своєму постачальникові ПДВ, ризикує виявитися в ситуації, коли відповідна сума не буде зарахована при формуванні податкового кредиту, і підприємство буде вимушено платити її повторно;

5) Відсутність механізму заліку (використання, списання) залишків від’ємних значень ПДВ станом на 1.01.2015

[stextbox id=”info”]Через це також представники бізнесу практично щодня звертаються до уряду з відкритими листами, в яких просять відмінити вступ в силу норм нового закону через подібні недосконалості.[/stextbox]

Такі значні недоліки нововведень ще раз свідчать, що при прийнятті нового закону його розробники керувались принципом “зробити щось і якомога скоріше” при цьому, забуваючи про якість норм, які запроваджуються. Залишається тільки сподіватись, що уряд і законодавець якомога скоріше зверне увагу до подібних проблем та зробить закон більш досконалим для стабілізації економічної ситуції в країні.

Незважаючи на недоліки новації закону, разом з тим існують суттєві переваги введення Системи електронного адміністрування ПДВ. Про них дивіться на відео: