«Податок на доходи фізичних осіб. Який досвід успішних країн?»

»»«Податок на доходи фізичних осіб. Який досвід успішних країн?»
Податок на доходи фізичних осіб

Чому при такій маленькій ставці податку на доходи фізичних осіб в Україні рівень життя та розвитку економіки такий невисокий?

Кажучи про податок на доходи фізичних осіб і порівнюючи його з країнами Європи, ми приходимо до висновку, що рівень такого податку в Україні не такий вже і великий.

За такої тези відразу виникає питання: так чому ж при такій маленькій ставці податку на доходи фізичних осіб в Україні в інших країнах, при значно вищій ставці, рівень життя, кількість інвесторів, рівень розвитку економіки набагато вищий?

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

Податок на доходи фізичних осібподаток, що встановлюється на території України, який стягується з доходів громадян- резидентів і не резидентів, які одержують такі доходи з джерел, які походять з території України.

Але перш ніж почати вивчати такий вид податку в різних країнах слід сказати, що є 2 типи оподаткування: з фіксованою ставкою і з прогресивною шкалою.

Прогресивна шкала оподаткування передбачає зростання виплат при збільшенні доходів. З точки зору соціальної справедливості має право на життя, оскільки перешкоджає розшаруванню суспільства. Такий тип оподаткування у багатьох країнах Європи, у тому числі і в Україні. У 2017 році згідно з пунктом 167.1 ПК ставка податку на доходи фізичних осіб складає 18%.

Відмінність з Європою лише в тому, що в цих країнах різниця між податком, який повинні платити образно кажучи “багаті” набагато більший того податку, що платять “бідні”.

Податок на доходи фізичних осіб

На відміну від країн Європи, де 50% ставка, в Україні всього 18% ставка на доходи фізичних осіб!

Так у Франції застосовується шестирозрядна прогресивна шкала, де мінімальна ставка податку на доходи фізичних осіб складає 10,52%, а максимальна – 75% (!!!). 75%- для тих, чий рівень доходу в рік перевищує 1 млн. євро. Але ми знаємо до чого це привело, коли і Жерар Депардье, і Бернар Арно набули громадянства інших країн.

Далі по низхідній за рівнем ставки йде Швеція з 56%-ставкою, Бельгія-53%, Нідерланди- 52%, Данія-51% тощо. Україна на 30-му місці, Росія на 34-му з 12%-ою ставкою.

Буде цікаво:  «Ликвидация предприятия: как сменить коллектив и быть реестре?»

Ставимо питання після такого дослідження: чому бізнесмени в Україні скаржаться на відсутність сприятливого податкового клімату для бізнесу та інвестування і прагнуть в Європу за наявності, здавалося б, маленької ставки податку на доходи фізичних осіб в 17% на відміну від 50% у європейських країнах?

Відповідь, як завжди, проста – причина в корумпованості влади, наявності непрозорої податкової системи і кількості податків. (За даними Світового банку за підсумками 2010 року в Україні загальна кількість різних податкових платежів складала 147 різних видів, зараз їх- 11).

В наш час багато країн зрозуміли, що боротьба йде за те, щоб гроші їхали на їх територію, будь-то бізнес, туризм або комфортне життя, намагаються створити ідеальні умови для життя і праці. Найзухваліші проекти кінця ХХ століття – це локальна відміна податків або зниження їх до мінімального рівня. ОАЕ, Гонконг, Сінгапур і ще сотня невеликих безподаткових оазисів втягнули на свою територію левову частку фінансів світу.

І вже зараз бачимо результат такої продуманої політики. Сінгапур, – це одна з держав з найбільш зручною і гнучкою податковою системою у всьому світі, де кількість податків тут дорівнює п’яти. Податок же на доходи фізичних осіб не фіксований і складає від 0 до 20%.

Податок на доходи фізичних осіб

Україна може бути другим Дубаєм!

Формально, у багатьох нафтовидобувних країнах взагалі немає податку на доходи фізичних осіб. Правда він замінюється різними зборами, наприклад на майбутню пенсію і захист. У результаті, в таких країнах як Арабські Емірати, Катар, Оман, Кувейт і Бахрейн, фізичні особи платять від 5 до 7.5 відсотків своїх доходів.

Можна з впевненістю сказати, що ці процентні ставки є одними з найнижчих у всьому світі. Яскравим прикладом є Дубай- найбільш швидкоросле місто світу, де намагаються розмістити бізнес всі великі компанії світу.

Що ж стосується України, то сьогоднішній стан справ полягає в тому, що гроші з України біжать, осідаючи в нерухомості Лондона, Парижу, Нью-Йорка, розсипаючись по численних безподаткових зонах Ліхтенштейну, Монако і Кіпру.

І притягнути їх на нашу територію можна єдиним шляхом- податки мають бути на порядок нижче, ніж в сусідніх країнах і знаходитися в надбезпечному середовищі.

Цікава позиція і проект вирішення такої складної кризової ситуації наводиться Г.Балашовим, який каже, що Україна як високорозвинена країна має бути такою, де немає мит, немає 22 податків, немає обмінних пунктів, де немає навіть реєстрації підприємств в тому вигляді, в якому вона існує у нас. На питання іноземця, а які у вас податки, навіть школяр зможе відповісти: “5/10”, 5% від продаж  (податок на доходи фізичних осіб) і 10% соціального податку.

Податок на доходи фізичних осіб

Україна має бути такою, де немає мит, немає 22 податків, немає обмінних пунктів, де немає навіть реєстрації підприємств в тому вигляді, в якому вона існує у нас зараз!

Г.Балашов наводить приклад: ви приходите в магазин, і там продаються красиві туфлі. На них стоїть ціна – 200 дол. Ви їх купуєте, вам вибивають на касі чек, в якому написано : 200$ вартість туфель 5 % (податок на доходи фізичних осіб) (10$), разом до оплати 210$. Ви оплачуєте цю суму і з чистою совістю йдете додому. Продавець 200$ забирає собі за продані туфлі і здійснює далі свою господарську діяльність, а 5%-10$ впродовж 10 днів повинен перерахувати на спеціальний казначейський рахунок.

Буде цікаво:  «Земельная реформа в Украине — чего мы ждем от нее?»

Що стосується 10% cоціального податку, то його платить виключно одержувач зарплати. Підприємство нарахувало заробітну плату, виплатило її. Працівник, отримавши, наприклад, 1000$ зарплати, 100$- 10% самостійно перерахував державі.

У такому разі більшість контролюючих органів помруть природньою смертю- через незадіяність в податковому механізмі, і держава це навіть не відчує. Чим менше контролерів в державі, тим краще.

Розрахункові формули даної системи і її вигідність:

1)  5% податок на доходи фізичних осіб

180 млрд.$- ВВП-кількість товарів і послуг за 2013 рік.

180 млрд +5% (податок на доходи фізичних осіб) * 5 ( кількість перепродажів товару) = 45 млрд $.

І це при одному податку! А зараз всього 40 млрд.$ поступає до бюджету від такого податку.

І це не остаточна цифра!

2)  10% соціальний податок

200 $ (необхідна пенсія, а не 120 $ як зараз) * 15 млн. пенсіонерів= 3 млрд\місяць- в рік 36 млрд.$. Враховуючи ці 10%, якщо ми сформуємо фонд в 360 млрд доларів, то поклавши в міжнародні фінансові банки\установи можна отримувати стабільну гарантію виплати таких пенсійних витрат. Питання: як отримати ці 360 млрд? Відповідь-державна власність, яка неефективно і неприбутково використовується. Реалізувавши одну ГТС, значення якої знижується з року в рік через зменшення обсягів газу, що транспортується і перенаправляється його через «Південний» і «Північний потік», можна отримати вже  61 млрд., а якщо аукціон, то і усі 100 млрд. гривень.

Буде цікаво:  «Приголомшливе спрощення ввезення авто з іноземною реєстрацією!»

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

Єдина дія, нехай і не за один рік, але яка вирішує вічну проблему з пенсіями і змінить всю країну в кращій бік!

Податок на доходи фізичних осіб

Уявіть «Facebook» – діловий майданчик всього світу – коштує мільярди доларів, а тепер Україну, яка буде центром бізнес активності всіх держав світу!

Підсумовуючи вищезазначене, можна виділити головні позитивні моменти майбутніх реформ:

  1. Відсутність ПДВ приведе до того, що ті банки, страхові компанії, фонди, які виїжджають зі своїх країн (Німеччина, Росія, Англія), коли вони зберігають майно на території України, то їм повертається ПДВ в їх країні, тим самим ми притягнемо величезні гроші в нашу державу і багато бізнесменів, світових компаній забажають будуватися і розташовуватися саме у нас, тим самим сформувавши супер-Україну;
  2. цей шлях може реально збільшити ВВП вдесятеро впродовж п’яти років;
  3. Чорна/тіньова економіка в такій країні зникає. А це ще 50% до усіх податків( не забуваємо про кількість майбутніх нових можливих платників податків, які прийдуть до нас в особі іноземних компаній;
  4. Зменшення кількості контролюючих органів– не треба буде їм платити і кількість корупції також зменшиться;
  5. Чітка і прозора, а головне- проста система оподаткування.

Уявіть «Facebook»- діловий майданчик всього світу- коштує мільярди доларів. А тепер давайте разом уявим собі сучасну Україну, яка буде центром  ділової, бізнес активності всіх держав світу.

Суперсхема підвищення економіки України на відео нижче:

Корисний матеріал? Оцініть зірочками:

Зовсім не файноНе файноНе дуже файноФайноДуже файно 1 5,00 з 5

Є питання? Натисніть нижче "ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ"!

ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ

Натисніть і підпишіться на «НОВИНИ» або канал «TELEGRAM» та станьте генієм юриспруденції!

Знайшли помилку? Виділіть її і натисніть Ctrl+Enter

2017-03-26T13:33:35+00:00 Tags: |
Юрій Усманов
Юрист, засновник проекту “Правова Консультація”, м.Харків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.

4 комментария

по хронологии
по рейтингу сначала новые по хронологии
1

Отличная статья! Спасибо!

Юрій Усманов
2
Юрій Усманов

Рады, что Вам понравилось! Добавляйте нас в закладки и подписывайтесь на новости сайта! Впереди еще много интересных статей и возможностей найти ответы на все ваши юридические вопросы! 🙂

3
Cергей

Лично меня такие БЕЗУМНЫЕ проекты как "5/10%" крайне возмущают, хотя к личности Балашова я отношусь с большим уважением. Я просто не могу понять, как такой умный человек, как Балашов, может предлагать такой безграмотный бред. Посудите сами: какой "доход" имеет простой человек (НЕ КАПИТАЛИСТ)? Только ЗАРПЛАТУ или ПЕНСИЮ. ТАК ПОЧЕМУ ЖЕ ОН ДОЛЖЕН ПЛАТИТЬ ПРИ КАЖДОЙ ПОКУПКЕ В МАГАЗИНЕ 5% НАЛОГА (НДС =ПДВ, сецчас это 20%)? ВЕДЬ С ЗАРПЛАТЫ С НЕГО И ТАК СНИМАЮТ ПОДОХОДНЫЙ НАЛОГ, А ПЕНСИЯ ВООБЩЕ ДОЛЖНА БЫТЬ НЕОБЛАГАЕМОЙ (ОНА ТАК И РАССЧИТЫВАЕТСЯ). ПОЛУЧАЕТСЯ ДВОЙНОЕ НАЛОГООБЛОЖЕНИЕ; сначала через кассу предприятия, затем - в магазинах, ЖЕКах, банках и т.д. Но главное в этом вопросе - НЕ ПОНИМАНИЕ ЭКОНОМИЧЕСКОЙ СУТИ понятия "ДОХОД". Вообще то под этим словом понимается ДОХОД КАПИТАЛИСТА, то есть ИНВЕСТИРОВАННЫЕ ИМ В ПРОИЗВОДСТВО КАПИТАЛЫ + ПРИБАВОЧНАЯ СТОИМОСТЬ (получаемая за счёт синергизма + сверх-эксплуатации наёмных работников + банальной спекуляции + эксплуатации инфраструктуры государства, государственных возможностей, дотаций из госбюджета и т.д.). Так вот 20% или 5% налога на доход должен платить ТОЛЬКО КАПИТАЛИСТ, и не с дохода, А ТОЛЬКО С ПРИБАВОЧНОЙ СТОИМОСТИ (сейчас ставка налога на прибыль (не доход!!!) производителя снижена с 25% до 17% и не является НДС=ПДВ, а "другим" налогом). А что касается социалки 10%, то должен быть НЕ ФИКСИРОВАННЫЙ процент "в общий котёл", а ПЕРСОНАЛЬНЫЕ НАКОПИТЕЛЬНЫЕ ВЗНОСЫ НА ПЕРСОНАЛЬНЫЕ СЧЕТА: ПЕНСИОННЫЙ, СТРАХОВЫЕ- ПО БОЛЕЗНИ, НЕСЧАСТНЫМ СЛУЧАЯМ,БЕЗРАБОТИЦЕ. Кстати, страховые платежи на случай болезни - должны учитываться СТРАХОВОЙ МЕДИЦИНОЙ, а не Налоговой службой, все другие страховки - только страховыми фирмами. Иное дело, что, что все страховые фирмы должны быть под строжайшим контролем государства, а не мошеннические. В результате: НИКАКИХ 5% и НИКАКИХ 10%, а вместо них - НАЛОГ НА ПРИБАВОЧНУЮ СТОИМОСТЬ КАПИТАЛИСТА (желательно, прогрессивный) + СТРАХОВЫЕ ВЗНОСЫ ФИЗЛИЦА НА ЕГО УСМОТРЕНИЕ.

Юрій Усманов
4
Юрій Усманов

Давайте сойдемся хотя бы на том вопросе, что личность, к которой Вы относитесь с большим уважением, просто так и ради пиара бредовые идеи не будет популяризировать, правильно? 🙂 Как минимум, задумка не глупая, понятная и простая, что уже немаловажно.

Если говорить про пенсии, то только лишь до недавнего времени эти социальные выплаты не облагались абсолютно никаким налогом, но с последними событиями и для оперативного пополнения казны (надеюсь, что это временно), вводится 15-17% налог на пенсионные выплаты и то, только от суммы, которая превышает 10 тысяч гривен.

Проект Балашова предлагает ограничить количество налогов до двух: 5% на доход и 10% соц.налог.

Двойного налогооблажения не происходит, потому что по сути это два разных налога. Само понятие "двойного налогооблажения" в экономическом смысле предполагает обложение дважды ОДНОЙ И ТОЙ ЖЕ суммы разными налогами, здесь мы видим ситуацию, когда есть 2 абсолютно разных налога на разные операции: один-на налог от дохода(продавец формально является плательщиком) и уплачивается процент от суммы товара , а второй- социальный налог, который уплачивается от уже другой суммы, а именно от зарплаты. Такая ситуация не является двойным налогооблажением.

Интересное понятие "доход капиталиста" и его обобщение с понятием "доход", а также что имеется в виду под "прибавочной стоимостью, получаемой за счет синергизма"?

По поводу социального налога, то здесь проявляется "забота" государства о нас, которая будет полезна, когда "вдруг" многие станут не способны зарабатывать себе сами в силу возраста, забыв про добровольное формирование пенсионного счета. Никто ведь не запрещает самостоятельно при этом формировать страховые, безработные и другие счета\фонды. Просто когда система ясная и простая, то почему бы ей не воспользоваться или, как минимум, не разработать\доработать до нового совершенного уровня, если это приведет к большим результатам?

Send this to friend