Пошкодження товару

Люди, не знаючи своїх прав, погоджуються компенсувати вартість пошкодженого товару

Дуже багато з нас стикалися з ситуаціями в магазинах самообслуговування, коли товар, до цього спокійно лежав на полиці, раптом падає нам під ноги (а іноді й на голову) і розбивається, розсипається тощо, тобто відбувається пошкодження товару.

Завзята охорона магазину відразу виявляється на місці події і намагається змусити нас оплатити його вартість. Найчастіше, люди, якщо товар недорогий та/або якщо охорона діє досить напористо, не знаючи своїх прав, погоджуються компенсувати вартість пошкодження товару, чим підтримують сформовану порочну практику.

Як слід діяти споживачеві в такій ситуації?

Насамперед, слід пам’ятати, що Цивільним Кодексом України (ст.323, ст.668) встановлено, що ризик випадкової загибелі майна несе його власник. У свою чергу, потенційний споживач (ще не покупець !) зайшовши в торговий зал магазину, стане власником того, що знаходиться в магазині  виключно після оплати його вартості в касі . До цього моменту, власником товару є магазин, який і повинен нести ризик випадкової загибелі або пошкодження майна. Це нормальний ризик, безпосередньо пов’язаний з підприємницькою діяльністю.

Адміністрації магазину повинна знати про загальне правило , встановлене в Законі України « Про захист прав споживачів» ( ст.17), згідно з яким споживач має право вільного вибору продукції, а продавцеві заборонено примушувати до придбання непотрібного товару або товару неналежної якості. А зіпсований товар, природно, не може вважатися товаром належної якості за визначенням і навряд чи він буде потрібний споживачеві.

пошкодження товару

“Ви маєте повне право і вам за це НІЧОГО НЕ БУДЕ просто вийти з магазину, не заплативши за пошкоджений товар”

Крім того, правилами торгівлі, які є обов’язкові для всіх продавців, встановлено, що товар повинен бути розкладений так, щоб не заважав споживачеві. Тобто, якщо, наприклад, ви пошкодили, заділи ненавмисно товар через вузькі ряди між полками в супермаркеті, доставали товар, який щільно стоїть один до одного або один на одному в декілька поверхів, задівши інші продукти, пошкодивши їх, підслизнулися на вологій підлозі в магазині, задівши і пошкодивши товар, то таке пошкодження сталося не з вашої вини, винні в цьому працівники супермаркету, які неналежно виконують свою роботу з правильного розміщення продукції в приміщенні магазину.

У разі , якщо вам будуть продовжувати наполегливо казати про необхідність компенсації вартості зіпсованого товару, вимагати в заставу документи, або які-небудь дорогі особисті речі, забороняти вам виходити з магазину, погрожувати або примусово заводити вас до кімнати охорони, слід пам’ятати,що обмежувати вашу свободу, торкатися до ваших особистих речей мають право лише співробітники спеціальних державних органів, і то, за наявності передбачених законом підстав і в певному порядку, охоронці магазинів не є такими, а тому такі дії з їх сторони є НЕЗАКОННИМИ!

Ви маєте повне право і вам за це НІЧОГО НЕ БУДЕ просто вийти з магазину, не заплативши за пошкоджений товар.

Варто зазначити, що, скоріш за все, магазин обмежиться лише розмовою з вами. Але щоб максимально виключити подання позову на вас в суд супермаркетом або обгрунтовано позбавити бажання магазину подавати такий позов, варто наполягти на складанні акту про нанесення шкоди та надати факти, які свідчать про відсутність вашої вини (вузькі ряди, неправильне розташування товару тощо), вказати свідків події (краще не менше двох), які б могли підтвердити факти, які спростовують обвинувачення магазину, також ви можете застосувати фото або відеофіксацію порушень супермаркету.

пошкодження товару

Часто продавці ведуть нечесну гру , розташовуючи залежаний, неліквідний, нецікавий покупцям товар неналежним чином

Крім того, ви можете зажадати доказати вашу вину матеріалами камер відеоспостереження, на яких можна було б пересвідчитися про відсутність умислу у ваших діях. Такий акт підписується покупцем, адміністрацією супермаркету та свідками.

За темою:  «5 причин, зачем нужна бесплатная юридическая консультация!»

Загальна ж рекомендація поведінки зводиться до наступного – не вестись на погрози і вмовляння розрахуватися «тут і зараз», і , не відмовляючись від розгляду в принципі, наполягати на судовій процедурі розгляду претензій магазину до вас. У переважній більшості випадків на цьому все і закінчиться, тому що наша судова система настільки складна і незручна , що звертатися туди має сенс тільки у разі наявності як мінімум великої матеріальної шкоди , яку ще потрібно довести. Крім того, знадобляться переконливі докази провини відвідувача магазину в його заподіянні , що при дійсно випадковому характеру події довести нереально.

Слід пам’ятати також і про те, що самі супермаркети часто ведуть нечесну гру, розташовуючи залежаний, неліквідний, нецікавий покупцям товар таким чином, що б були всі можливості для його « випадкового » псування і він був би « реалізований » хоча б таким чином.

Природно, вищеописана стратегія поведінки не захистить вас у випадку, якщо ви зіпсували або знищили товар навмисно, адже матеріали відекамер можуть зіграти проти вас та бути підставою відшкодування матеріальної шкоди з вашого боку.

Чи були ви в подібній ситуації? Які були Ваші дії?

Практичні відео-поради в подібних ситуаціях: