авто з іноземною реєстрацією, авто на іноземній реєстрації, нерозмитнене авто, авто на іноземних номерахВ останні роки ввезення авто з іноземною реєстрацією є масовим явищем в Україні. Це і не дивно, адже за новий автомобіль українці вимушені платити в середньому на 50% більше, ніж жителі інших країн Європи, хоча доходи у наших громадян у декілька разів нижче.

Тому питання легального та дешевого розмитнення авто з-за кордону в Україні назріло вже давно. Адже нерозмитнених автомобілів, за даними ДФС, на території країни близько 100 тисяч, тоді як за неофіційними підрахунками активістів їх кількість може складати від 1,5 до 2 мільйонів.

Отже, потрібний новий закон. Адже зараз законодавство несправедливе до українців: автомобіль, що приганяється з-закордону, без митного оформлення може перебувати в країні не більше 10 діб, інакше після закінчення цього строку власникові “транзитного” автомобіля доведеться заплатити далеко не маленький штраф (8 500 гривен) і вивезти транспортний засіб.

У разі відмови власника нерозмитненого авто такі дії будуть кваліфіковані за ст. 485 Митного кодексу, і за таке порушення з нього витребують сплату штрафу у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів. Тому навколо ввезення в Україну авто з іноземною реєстрацією утворилася ціла мафія, яка завдяки різним корупційним схемам здирає чималі гроші з простих українців і одночасно не дає на законних підставах поповнити державний бюджет.

Сотні водіїв у кінці січня заблокували головні дороги країни, вимагаючи змінити закон про врегулювання тимчасового ввезення машин з іноземною реєстрацією. Потрібне і зниження митного збору – щоб зробити автомобілі доступнішими для українців.

авто з іноземною реєстрацією, авто на іноземній реєстрації, нерозмитнене авто, авто на іноземних номерах

Уживана іномарка краща за нову машину, зібрану в Україні

За словами народного депутата, автора законопроекту №5567, який спрощує розмитнення авто, Юрія Деревянко, корінь проблеми криється в тому, що за час незалежності в Україні так і не був створений вітчизняний автопром.

“Ми не отримали автопрому, який міг би робити хороші автомобілі для середнього класу – недорогі, такі, як, наприклад, “Фольксваген”, “Тойота”, “Опель”, “Рено”, “Пежо” за прийнятними цінами: 10-15 тисяч доларів за новий автомобіль. У нас таких немає. Ми за цю ціну можемо отримати “ЗАЗ Део” або якийсь китайський автомобіль”, -говорить Юрій Деревянко.

При цьому, як відмічає парламентар, такі іномарки експлуатуються в п’ять разів довше, мають кращі характеристики з безпеки і за усіма іншими параметрами.

“Замість виробництва якісних машин ми сьогодні маємо олігархів-мільярдерів, власників автопрому, і величезну кількість людей, що не мають засобів, щоб купити собі нові автомобілі через надвисокі ставки і дорогі розмитнення імпортних авто”, – заявляє Юрій Деревянко.

Саме тому українці, які зібрали на покупку авто від 2 до 5 тис. доларів, купляють авто з іноземною реєстрацією, яким вже по 7-9 років. При цьому держава з цієї покупки не отримує або взагалі нічого, або набагато менше, ніж те, що вона могла б отримати, якщо зменшила б податки і митні збори при ввезені іноземних авто.

Як сьогодні купити авто з іноземною реєстрацією і при цьому платити менше?

1) Схема №1 – це форма транзиту.

Тобто купити авто за кордоном і кожні 5 днів перетинати кордон на одній і тій же митниці або 10 днів, якщо на різних. Або інший варіант. “Суть його полягає в тому, що українець свідомо йде на отримання штрафу. Виглядає все так: людині виписують певну суму штрафу, і гривень по сорок щомісячно він її виплачує. І ця історія тягнеться дуже довго”, – розповідає Олег Ярошевич, голова ГО “АвтоЄвроСила”.

1.1) Наявність “виправдувальних” документів на автомобіль продовжує строк.

“Подібним “виправдувальним” документом може бути довідка про тривалий ремонт транспортного засобу або ж довідка про довготривале лікування власника нерозмитненого авто. Проте скажу, що часто митники і представники ДФС такі документи все одно не приймають, вимагаючи хабар”, – пояснює Ярошевич.

За темою:  «Реєстрація громадської організації - спосіб ухилення від сплати податків?»

авто з іноземною реєстрацією, авто на іноземній реєстрації, нерозмитнене авто, авто на іноземних номерах2) Схема №2. Реєстрація авто на нерезидента.

Нерезидент (громадянство іншої держави, більшу частину часу проживає за кордоном), згідно з ч. 1 ст. 380 Митного кодексу, може ввозити в Україну авто для особистого користування строком до 1 року, але повинен зареєструвати таке авто в консульстві своєї держави.

3) Схема №3. Резидент їздить на авто нерезидента.

Резидент України вписаний в техпаспорт як співвласник авто з іноземною реєстрацією поруч з нерезидентом. Таке авто повинне бути зареєстроване на іноземця-співвласника. Техпаспорт повинен бути виписаний за кордоном. Але в такому випадку нерезидент України повинен кожен рік перетинати митний контроль, адже на такому авто тільки він має право це робити.

Сьогодні частіше за все авто оформлюють в Польщі, Литві, зважаючи на легкість такої процедури там. Так в Польщі це робиться за 30 хвилин. Для цього заходимо на сайт продавця, вписуємо прізвище з картки проїзду і вписуємо туди нового власника авто. Потім поляк віддає техпаспорт і картку проїзду. Таке оформлення абсолютно безкоштовне. Потім вам потрібно роздрукувати картку проїзду (лист А4) і стати на облік. Після цього з самим поляком перетинаєте кордон і все, можна їздити на такому авто не більше року.

4) Схема №4. Оформлення авто на громадянина України, який офіційно працює на іноземну фірму.

В такому разі перетин кордону кожні 12 місяців не є обов’язковим, але потрібно в цьому випадку правильно оформляти всі документи на кордоні.

Відповідальність

Також, як стверджує Олег Ярошевич, бувають випадки, коли автовласника обманним шляхом примушують доїхати до зони митного контролю і там вже забирають автомобіль. Причому повернути його назад практично неможливо, оскільки власником машини є іноземець.

“Проти водія такої іномарки відкривають кримінальне провадження, а машина стає контрабандою. І проблема в тому, що українці, що зважилися на купівлю такої іномарки, навіть не знають, які небезпеки і порушення, а також яка відповідальність може їх чекати”, – говорить Олег Ярошевич.

До речі, штрафи за порушення транзитних правил ввезення авто з іноземною реєстрацією на територію України передбачені ст. 470 МКУ) :

  • прострочення на 1 добу – попередження або штраф 170 грн;
  • прострочення від 2 до 10 діб – штраф 3 400 грн;
  • прострочення більше 10 днів – штраф 8 500 грн.

Люди вимушені “обходити” несправедливі закони

В той же час саме українське законодавство є абсолютно несправедливим. Тоді як українцям виписують колосальні штрафи, іноземці можуть цілий рік кататися на своїй іномарці по території України.

“В даному випадку українське законодавство працює не в інтересах громадян. Адже іноземець може ввезти авто на територію України строком на рік, не сплачуючи жодної копійки до бюджету, тоді як житель нашої країни має право тільки на п’ять днів ввезти машину в якості транзиту, – говорить Юрій Деревянко. – Це означає, що він повинен в’їхати в одній точці і через п’ять днів виїхати у будь-який інший”.

Як стверджує нардеп, в цих рамках для українських автомобілістів є всього два виходи: “правилом п’яти днів” користуються жителі прикордонних територій, а інші використовують можливість за рахунок іноземця завозити авто і самому їм користуватися.

Автомафія хоче “задавити” середній клас

Європейські автомобілі, навіть семи- або восьмирічні, знаходяться в досить хорошому стані і здатні ще декілька років служити людині, даючи їй можливість бути економічно активним і встати на ноги.

За темою:  «Зміна прізвища: 7 речей, які повинна знати кожна наречена!»

“Ми розуміємо, що через рік-два ці люди, які сьогодні є середнім класом, захочуть купити новіший автомобіль або зовсім новий. Тоді вони перейдуть в іншу категорію. Але поки що ми повинні допомогти розвиватися середньому класу – не допускати того, щоб з них знущалися митники, поліцейські, прикордонники, використовуючи хитрі корупційні схеми, яких зараз повно”, – говорить Юрій Деревянко.

Адже, як говорить депутат, часто ви проїжджаєте через митницю і кожний інспектор намагається знайти будь-яку зачіпку, щоб пред’явити претензію – від великої до малої.

З українців просто “вибивають” гроші

Активіст Олег Ярошевич стверджує, що проти закону № 5567 виступають ті представники влади, які звикли до того, що закони пишуться під чиїсь конкретні бізнес-інтереси.

“У нас 25 років усі закони пишуться під осіб. Аналогічне законодавство існує тільки в Кубі, де таким чином намагалися врятувати автопром, але не вийшло. Великого автобудівництва в Україні немає, що б там не говорили деякі політики. Це все популізм, – розповідає Ярошевич. – Закони умисно зробили такими, щоб “вибивати” з простих українських громадян скажені гроші за допомогою корупційних схем”.

При цьому голова ГО “Авто Євро Сила” вважає повною нісенітницею те, що у нас можна розмитнити тільки машини не старше за сім років і стандарту “Євро 5”.

“Компанія “Шкода”, наприклад, навіть нові машини вже не випускає за стандартом “Євро 5”. Тому це усе преференції політиків, які за договорами з компаніями БМВ, “Мерседес” і іншими виробниками наддорогих машин просувають свої бізнес-інтереси. Проте людей, які можуть дозволити собі автомобіль дорогого класу, усього лише 1,5%. Крім того, чому в Литві можна розмитнити абсолютно будь-яку машину за 50 євро, а в Україні такого механізму немає”?, -обурюється Олег Ярошевич.

Активісти говорять, що законопроект № 5567 не лише дозволить поповнювати бюджет країни – він враховує і інтереси людей.

“Чому в тій же Молдові або Білорусі будь-яку машину можна розмитнити, а у нас ні? Чому українці повинні платити різні платежі і брати участь в корупційних схемах? Адже в Європі, наприклад, навіть стандарту “Євро 5″ немає – це тільки чомусь в Україні зробили, причому зовсім не в інтересах звичайних громадян”, – говорить Олег Ярошевич.

За авто на іноземних номерах – 150-300 євро в рік

Ухвалення законопроекту № 5567 допоможе розв’язати дві проблеми.

  1. По-перше, це умовне часткове звільнення від сплати митних платежів, тобто здійснення одноразового платежу за можливість користуватися автомобілем на території України. Таким чином, громадянин України зможе користуватися нормальним автомобілем за прийнятною ціною.
  2. І, по-друге, це допоможе зробити легальними авто на іноземних номерах, які були придбані сотнями тисяч (якщо не мільйонами) українців.

Законопроект № 5567 передбачає як раз можливість громадянам України тимчасово строком до 1 року ввозити авто з іноземною реєстрацією на платній основі. Це надасть також можливість поповнити бюджет України, адже з кожного такого розмитненого авто буде братись збір в залежності від марки авто, об’єму його двигуна тощо.

За прогнозом в середньому виходить від 150 до 300 євро і більше в рік з кожного авто, залежно від автомобіля”, – говорить народний депутат. Він відмічає, що це не торкається нових автомобілів і не поширюється на машини, які підпадають під категорію “Євро 5”. Тут йдеться про автомобілі, яким сім і більше років.

За темою:  «5 причин, чому система автоматичної відеофіксації порушень ПДР в Україні незаконна!»

авто з іноземною реєстрацією, авто на іноземній реєстрації, нерозмитнене авто, авто на іноземних номерах

Від закону виграють правоохоронці, учасники АТО і держбюджет

Не секрет, що машини, які ввозять з-за кордону, не “прив’язані” до українських громадян.

“Ухвалення закону № 5567 вигідно правоохоронній системі, оскільки автомобіль буде “прив’язаний” до громадянина України через декларацію і зобов’язання ввезення-вивезення. Це означає, що за будь-які інциденти, які можуть, не дай Бог, статися з такими автомобілями, відповідати будуть безпосередньо водії. Його безпосередні водії. А правоохоронці, у свою чергу, зможуть оперативно розшукувати порушників”, – розповідає про плюси законопроекту Юрій Деревянко.

Також передбачається, що завдяки цьому закону бюджет держави можна буде поповнити на дев’ять мільярдів гривен.

За словами народного депутата, закон дасть можливість людям, які захочуть розмитнити автомобіль з іноземними номерами, врахувати частину суми цих платежів у вартість розмитнення. А учасники АТО зможуть ввезти одну іномарку без сплати усіх митних зборів.

Чому не варто боятися дилерам

Не варто боятися ухвалення законопроекту і представникам дилерських мереж. Адже, якщо середній клас зміцніє, у них з’являться потенційні покупці.

“Власники дилерських мереж і власники автопрома даремно бояться, що у них різко припинять придбавати нові автомобілі, тому що ціна нового автомобіля в чотири-п’ять разів більше суми грошей, яка є у людей для купівлі авто. Навпаки, якщо ці люди зуміють заробити гроші (а вони швидше зможуть це зробити з машиною), то у них буде більше шансів купити новий автомобіль. І вони автоматично потраплять в ту категорію, яка стає клієнтами власників автопрома”, – говорить Юрій Деревянко.

Як розрахувати суму платежу за автомобіль (іномарку)?

авто з іноземною реєстрацією, авто на іноземній реєстрації, нерозмитнене авто, авто на іноземних номерахСума внеску розраховується так: загальну суму митних платежів (мито, ПДВ, акциз) для повного розмитнення множать на ставку (за один місяць):

  • на 0,2 – 2017 р. (2,4% за рік);
  • на 0,3 – 2018 р. (3,6% за рік);
  • на 0,5 – 2019 р. (6% за рік) і далі.

Це означає, що якщо іномарка коштує, наприклад, 2 000 євро, а загальна сума митних платежів складає 7 000 євро, то за розмитнення в 2017 році доведеться заплатити 168 євро, в 2018-му – 210 євро, а в 2019-му – 252 євро.

Як висновок, хотілося б зазначити, що насправді сам законопроект не є ідеальним в регулюванні подібних зносин, адже не скасовує податки, акцизи, мита, що було б, звісно, ідеально, але він максимально прописує прозорі правила використання авто з іноземною реєстрацією без розмитнення і є вигідним як для простого автомобіліста так і для держави, яка наведе лад на дорогах і отримає додатковий дохід з кожної машини, які зараз приховуються або переповнюють пункти пропуску.

За матеріалами hyser.com.ua