Автор: 07.07.2016 Оновлено: 01.12.2018

торговельна марка, знак для товарів і послугТорговельна марка (знак для товарів і послуг) і її реєстрація – важлива процедура захисту власного бізнесу, але мало хто знає, як це зробити. Всі тонкощі і секрети реєстрації в одній статті!

Хтось використовує торгову марку для реклами товарів чи впізнаваності в Інтернет мережі, інші для реклами послуг чи назви свого магазину або кафе. Але в кожному разі це робиться для захисту власних інтересів та здійснення підприємницької діяльності.

Знак для товарів і послуг (інші назви – торгова марка, торговельна марка, емблема, бренд, логотип, фірмовий знак) – позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб. Але, як раніше писали ТУТ, українські компанії все ж можуть часом і ігнорувати вимогу “відрізнення” від інших.

Об’єктом (зображенням) знака може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, у тому числі власні імена, літери, цифри, зображувальні елементи, кольори та комбінації кольорів, а також будь-яка комбінація таких позначень.

Торговельна марка (знак для товарів і послуг) має цінність тільки у тому випадку, якщо вона належним чином зареєстрована в Укрпатенті.

Реєстрація торговельної марки надає її володільцю виняткові права на володіння і розпорядження нею. Розпорядження торговою маркою означає можливість передання прав власності на неї шляхом продажу, дарування, надання в користування іншим особам за відповідну плату (ренту).

Власник прав на торговельну марку має широкі можливості захисту права власності на знак для товарів і послуг у разі намагань інших осіб незаконно використати торгову марку на своїх товарах або послугах.

Торговельна марка (знак для товарів і послуг): етапи реєстрації

Стандартний строк реєстрації торгової марки: 12-16 місяців. Процедуру можна прискорити до 7-9 місяців або до 2,5-3,5 місяців при сплаті відповідних додаткових державних зборів.

Етапи реєстрації торгової марки:

1. Визначення щодо яких товарів та (або) послуг буде реєструватись торговельна марка (знак для товарів і послуг). Тобто необхідно визначити які класи товарів і послуг ми хочемо присвоїти своїй торговій марці відповідно до Міжнародної класифікації товарів і послуг (МКТП).

Наприклад до класу № 1 відносяться товари, які стосуються хімікатів, призначених для використання в промисловості, науці та фотографії, а також у сільському господарстві, плодівництві та лісівництві.

2. Перевірка торгового знаку на тотожність серед тисяч зареєстрованих знаків або поданих на реєстрацію торгових марок. В базах даних Укрпатенту є можливість переглядати зареєстровані торгові марки. Завдяки цьому можна перевірити на тотожність власного бренду.

Це дає можливість зменшити ризики відмови у реєстрації торгового знаку, адже вже на початковому етапі спеціаліст визначає на скільки реально зареєструвати торговельну марку і чи варто це робити. Таким чином зменшуються початкові витрати на реєстрацію торгового знаку і можливі втрати часу на реєстрацію торговельної марки, який не пройде експертизу Укрпатенту.

3. Підготовка заявки на реєстрацію торгової марки та подача до Укрпатенту. Разом з подачею заявки необхідно сплатити державний збір у розмірі 1000 гривень, якщо заявку подає одна особа і заявка стосується одного класу МКТП. Кожен додатковий клас МКТП збільшує розмір державного збору на 1000 гривень.

4. Формальна експертиза. Перевірка поданої заявки на правильність складення та заповнення інформацією, наявності всіх обов’язкових документів.

РЕКОМЕНДУЄМО ТАКОЖ:

5. Кваліфікаційна експертиза. Полягає у перевірці на тотожність поданого на реєстрацію торгової марки до вже зареєстрованих. Експерти визначають чи підлягає бренд реєстрації, адже не кожен знак, логотип може бути визнаний і зареєстрований торговим знаком відповідно до законодавства України.

Так наприклад об’єктом знака не можуть бути імена або псевдоніми осіб, які обіймали керівні посади у комуністичній партії (посаду секретаря районного комітету і вище), вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік (крім випадків, пов’язаних з розвитком української науки та культури), працювали у радянських органах державної безпеки, назви СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних радянських республік та похідні від них, назви, пов’язані з діяльністю комуністичної партії, встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідуванням учасників боротьби за незалежність України у XX столітті. І це не єдині ознаки, які не можуть бути об’єктом торгової марки.

Результатом реєстрації торговельної марки є отримання Свідоцтва про реєстрацію торгового знака (марки). Дане свідоцтво діє протягом 10 років з можливістю продовження ще на 10 років за умови сплати додаткових державних зборів.

Захищайте своє комерційне найменування за допомогою реєстрації торгової марки для товарів і послуг. Адже хтозна, можливо потім ця назва стане відомим брендом, а його потім почнуть атакувати. Тільки зареєстрована торговельна марка (знак для товарів і послуг) дозволить вам повноцінно здійснювати всі права щодо захисту вашої інтелектуальної власності.

Щодо прав власника свідоцтва на знак для товарів і послуг поговоримо в наступній нашій статті. А поки про переваги реєстрації торгової марки можна почитати ТУТ.

Торговельна марка (знак для товарів і послуг) і етапи її реєстрації дивіться на відео: 

Оцініть статтю:
Не дуже файноНе файноФайноДуже файноСупер файно 4 5,00 з 5
ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ
Знайшли помилку? Виділіть її і натисніть Ctrl+Enter
Читайте юридичні лайфхаки на нашому «Telegram» каналі

Тисни на «Новини»

Нам є чим вас здивувати!

Підпишись та отримай корисні лайфхаки, останні новини та приємні бонуси!
ПІДПИСАТИСЯ
і підпишись на унікальну поштову розсилку

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

2018-12-01T12:52:14+02:00
Юрист, партнер проекту «Правова Консультація», м.Київ.
Підписатися
Сповістити про
guest

0 Комментарий
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі