Знак для товарів і послуг, торговий знак або знак для товарів і послуг, бренд, товарна марка, торговельна марка – назва одного і того ж поняття в Україні.
Завдяки ньому ваш товар або послуга буде відмінною від інших і ніхто, крім вас, не зможе її використовувати, подібне правило охороняється законом.
1. Знак для товарів і послуг: як зареєструвати?
Спочатку, необхідно визначиться з призначенням торгової марки. Які Ваша компанія має цілі? Який Вам потрібний домен (для сайту) або знак для виробництва товарів або надання послуги?
Визначившись з метою, Ви прийдете до розуміння, де розміщуватиметься знак і як він повинен виглядати. Тому що можна використати окремо слова назви, так зване фірмове найменування, а окремо – зображення (картинка, логотип).
Читайте також: «Як торговельна марка компаній обманює нас кожен день?»
Наприклад, Ви хочете зареєструвати домен “матрьошка.ua”, а в рекламі використати зображення матрьошки. Тоді краще подавати на реєстрацію ці позначення окремо.
Крім того, реально використати ці позначення в різних комбінаціях, а також продати або розпоряджатися ними по-іншому (франчайзінг, наприклад).
Важливо знати, що внесення змін до зображення ТМ НЕМОЖЛИВО! Адже знак охоронятиметься цілісно і доведеться пройти процедуру реєстрації знову.
2. Клас МКТУ
Зазвичай, заявник не надає значення класу товару або послуги, якщо головна мета реєстрації знаку для товарів і послуг – отримання домену в інтернеті “ua”.
Так, реєстрація товарної марки у будь-якому класі МКТП (Міжнародна класифікація товарів і послуг) – вихід для тих, хто хоче зареєструвати сайт з подібним доменом, оскільки для його отримання треба свідоцтво про реєстрацію торгової марки.
Реєстраторові байдуже, під які послуги або товари вона зареєстрована. Але врахуйте, знак може використовуватися тільки під ті товари і послуги, під які він зареєстрований.
У разі не використання торгової марки, саме під зареєстровані товари або послуги, зацікавлена особа через суд може призупинити дію свідоцтва. Відповідно, Ви ризикуєте втратити торговий знак і доменне ім’я.
3. Пошук за аналогією
Відмова від проведення попереднього пошуку на тотожність і схожість однозначно заощадить ресурси на реєстрації. Але, втратити можна набагато більше.
Наприклад, Ви відкриваєте магазин і паралельно подаєте заявку на реєстрацію марки без попереднього пошуку. Вкладаєте гроші в розвиток бренду, а через рік-два дістаєте відмову від Укрпатента.
Чому?
Все дуже просто, хтось інший подав заявку на реєстрацію такого ж позначення за тиждень до Вас. Йому так само дали реєстрацію, і тепер він вимагає від Вас змінювати вивіску, усі рекламні матеріали і не порушувати його право власності ТМ. Такі правила гри.
Читайте: «Торговельна марка (знак для товарів і послуг): всі секрети реєстрації!»
4. Реєстрація декількома мовами
Знак для товарів і послуг і його реєстрація трьома мовами в одному знаку так само, здавалося б, економить Ваш час і гроші. Але, згідно із законом, знак охороняється так, як він поданий на реєстрацію.
І, значить, у разі судових розглядів, доведеться замовляти дорогу експертизу для доказу права власності на всі слова.
РЕКОМЕНДУЄМО ТАКОЖ:
Порушник же, швидше за все, використовуватиме одне слово, і факт порушення буде не очевидний.
Цікаво, що зовсім нещодавно американська компанія “APPLE” намагалася зареєструвати в Росії торговельну марку “Эппл” та “Яблоко”.
І якщо з першою назвою проблем нема, то з “Яблоком” готові посперечатися представники російської партії “Яблоко”, адже використання комерційного бренду може зашкодити репутації політичного бренду. Питання реєстрації такої торгової марки зараз розглядається в реєстраційному органі Росії.
5. Знак для товарів і послуг на декількох осіб
Реєстрація ТМ на двох і більше власників передбачена законодавством, але на практиці може означати додаткові труднощі при розділенні бізнесу. Адже у разі розбіжності інтересів, доведеться ділити і ТМ. Часто, один з власників не погоджується на поступки, не продає права на знак, що може означати, що доведеться перестати користуватися всім.
Успіхів Вам, шановні читачі, у відкритті та розвитку власного бренду!
Знак для товарів і послуг та порядок самостійної його реєстрації на відео нижче:
- Like
- Digg
- Del
- Tumblr
- ВКонтакте
- Buffer
- Love This
- Одноклассники
- Meneame
- Blogger
- Amazon
- Yahoo Mail
- Gmail
- AOL
- Newsvine
- HackerNews
- Evernote
- MySpace
- Mail.ru
- Viadeo
- Line
- Comments
- Yummly
- SMS
- Viber
- Telegram
- Підписатися
- Skype
- Facebook Messenger
- Kakao
- LiveJournal
- Yammer
- Edgar
- Fintel
- Mix
- Instapaper
- Copy Link
Тисни на «Новини»