бренд

“Торгова марка, торговий знак або знак для товарів і послуг, бренд – одна назва ознаки всіх відомих компаній світу”

Торгова марка, торговий знак або знак для товарів і послуг, бренд, товарна марка, торговельна марка – назва одного і того ж поняття в Україні.

Завдяки ньому Ваш товар або послуга буде відмінною від інших. Для тих, хто збирається реєструвати ТМ, фахівці “Правової консультації” розкривають 5 головних кроків до завітної мети.

1. Як краще реєструвати?

Спочатку, необхідно визначиться з призначенням торгової марки. Які Ваша компанія має цілі? Який Вам потрібний домен (для сайту) або знак для виробництва товарів або надання послуги?

Визначившись з метою, Ви прийдете до розуміння, де розміщуватиметься знак і як він повинен виглядати. Тому що можна використати окремо слова назви, так зване фірмове найменування, а окремо – зображення (картинка, логотип).

Наприклад, Ви хочете зареєструвати домен “матрьошка.ua”, а в рекламі використати зображення матрьошки. Тоді краще подавати на реєстрацію ці позначення окремо.

Крім того, реально використати ці позначення в різних комбінаціях, а також продати або розпоряджатися ними по-іншому (франчайзінг, наприклад).

Важливо знати, що внесення змін до зображення ТМ НЕМОЖЛИВО! Адже знак охоронятиметься цілісно і доведеться пройти процедуру реєстрації знову.

2. Клас МКТУ

бренд

“Торгова марка може використовуватися тільки під ті товари і послуги, під які вона зареєстрована”

Зазвичай, заявник не надає значення класу товару або послуги, якщо головна мета реєстрації торговельної марки – отримання домену в інтернеті “ua”.

За темою:  «Купівля квартири: 10 юридичних порад, які ви повинні знати!»

Так, реєстрація товарної марки у будь-якому класі МКТП (Міжнародна класифікація товарів і послуг) – вихід для тих, хто хоче зареєструвати сайт з подібним доменом, оскільки для його отримання треба свідоцтво про реєстрацію торгової марки.

Реєстраторові байдуже, під які послуги або товари вона зареєстрована. Але врахуйте, знак може використовуватися тільки під ті товари і послуги, під які він зареєстрований.

У разі не використання торгової марки, саме під зареєстровані товари або послуги, зацікавлена особа через суд може призупинити дію свідоцтва. Відповідно, Ви ризикуєте втратити торговий знак і доменне ім’я.

3. Пошук за аналогією

Відмова від проведення попереднього пошуку на тотожність і схожість однозначно заощадить ресурси на реєстрації. Але, втратити можна набагато більше.

Наприклад, Ви відкриваєте магазин і паралельно подаєте заявку на реєстрацію марки без попереднього пошуку. Вкладаєте гроші в розвиток бренду, а через рік-два дістаєте відмову від Укрпатента.

Чому?

Все дуже просто, хтось інший подав заявку на реєстрацію такого ж позначення за тиждень до Вас. Йому так само дали реєстрацію, і тепер він вимагає від Вас змінювати вивіску, усі рекламні матеріали і не порушувати його право власності ТМ. Такі правила гри.

4. Реєстрація на декількох мовах

бренд

“Згідно із законом знак охороняється так, в якому вигляді він поданий на реєстрацію”

Реєстрація ТМ на трьох мовах в одному знаку так само, здавалося б, економить Ваш час і гроші. Але згідно із законом знак охороняється так, як він поданий на реєстрацію.

За темою:  «Як Шотландія попри референдум Brexit може залишитися в ЄС?»

І, значить, у разі судових розглядів, доведеться замовляти дорогу експертизу для доказу права власності на всі слова.

Порушник же, швидше за все, використовуватиме одне слово, і факт порушення буде не очевидний.

Цікаво, що зовсім нещодавно американська компанія “APPLE” намагалася зареєструвати в Росії торгову марку “Эппл” та “Яблоко”.

І якщо з першою назвою проблем нема, то з “Яблоком” готові посперечатися представники російської партії “Яблоко”, адже використання комерційного бренду може зашкодити репутації політичного бренду. Питання реєстрації такої торгової марки зараз розглядається в реєстраційному органі Росії.

5. Реєстрація на декількох осіб

Реєстрація ТМ на двох і більше власників передбачена законодавством, але на практиці може означати додаткові труднощі при розділенні бізнесу. Адже у разі розбіжності інтересів, доведеться ділити і ТМ. Часто, один з власників не погоджується на поступки, не продає права на знак, що може означати, що доведеться перестати користуватися всім.

Успіхів Вам, шановні читачі, у відкритті та розвитку власного бренду!

Як зареєструвати товарну марку самостійно на відео: