захист прав споживачів

“Українське законодавство захищає набагато краще саме інтернет-покупців”

Інтернет торгівля з кожним днем стає все більш популярною серед жителів України. Ті, хто віддає перевагу покупкам онлайн, не виходячи з дому, кажуть, що інтернет-магазини в Україні – це дуже комфортно, вигідно та швидко.

Хто хоч трохи знайомий з українським законодавством, знають, що покупців онлайн-магазинів воно захищає набагато краще, ніж тих, хто вважає за краще “отоварюватися” в звичайних торгових точках. Проте, одне – те, що написано на папері, зовсім інше – що відбувається насправді.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

Іноді, досить складно або навіть неможливо повернути гроші за неякісний товар або послугу, яку покупець придбав на просторах віртуальної мережі. Давайте спробуємо розібратися, як правильно захищати і відстоювати свої права перед обличчям недобросовісних інтернет-магазинів в Україні і віртуальних торговців.

Пріоритет – надійність продавця!

Настільною книгою сучасного шопоголіка повинен стати Закон України “Про захист прав споживачів”, оскільки тільки тут можна знайти відповіді на всі питання, що його цікавлять. Закон розкриває специфіку придбання товарів на відстані, тобто, коли потенційний покупець не має можливості його спробувати, понюхати або помацати.

Так от, в Законі чітко прописано, що продавець зобов’язаний надати покупцеві детальну інформацію відносно того, куди він повинен звернутися у тому випадку, коли товар виявився неякісним або непідходящим.

захист прав споживачів

“Перевіряти благонадійність продавця треба до оплати товару або послуги!”

Зрозуміло, не має бути секретом інформація відносно місцерозташування продавця, тобто, тієї компанії, яка продає товари або послуги. Таким чином, насторожити онлайн-покупця повинен хоча б той факт, коли продавець товару або послуг приховує, де знаходиться його представництво або офіс.

Більше того, продавець може на своєму сайті детально вказати, як, коли і за яких обставин покупець може повернути товар назад, отримавши назад витрачені кошти або покладену компенсацію. Ось саме на таких продавців в першу чергу має бути кинутий погляд тих, хто здійснює покупки в інтернеті.

За темою:  «Чому PayPal в Україні так потрібен, але досі не працює?»

Надіємось, не варто говорити, що перевіряти благонадійність продавця і його репутацію необхідно перед тим, як ви сплатили товар або послугу.

Рятунок потопаючих – справа рук самих потопаючих

Частенько довести факт обману або шахрайства досить складно, адже при онлайн покупках лише одиниці замислюються про наявність доказової бази. Це особливо актуально в тих випадках, коли людина неодноразово користувалася послугами того або іншого продавця. Збирати чеки, договори, платіжки та інші документи, що підтверджують факт взаємодії, здогадуються далеко не усі.

До того ж, складно довести свою правоту, якщо неякісним виявився не товар, а послуга. Наприклад, довести брак холодильника, купленого в інтернет-магазині, значно легше, ніж надати доказ того, що репетитор погано викладав іноземну мова або бригада криво поклала плитку у ванні. Не на руку споживачеві таких послуг грає і те, що багато хто працює нелегально, без дозволу або ліцензії.

Заздалегідь укладений контракт або договір допоможе споживачеві неякісної послуги довести факт обману або шахрайства. Це особливо актуально у тому разі, коли мова йде про великі суми грошей!

Способи вирішення конфлікту

На сьогодні будь-який конфлікт, що виникає між продавцем і покупцем, який придбав товар або послугу в інтернеті, можна вирішити трьома способами.

  • 1) Перший варіант, коли витрачена сума невелика і покупець не сильно жалкує за її втратою. В даному випадку покупцеві пропонується в першу чергу змиритися з даремно витраченими грошима (адже далі тоді легше буде діяти) , отримавши моральне задоволення від розміщення гнівних відгуків на сайті продавця і різних форумах. Крім цього, потрібно написати скаргу на ім’я керівництва магазину. Адже, якщо інтернет-магазин в Україні молодий, то для нього імідж компанії та відгуки відіграють неабияку роль, і такий захід може серйозно посприяти активним компенсаційним діям продавця.
  • 2) Другий варіант може стати актуальним для тих, хто хоче і може зібрати докази того, що продавець в корені не правий. З такими доказами ви звертаєтесь до місцевої Інспекції з питань захисту прав споживачів у вашій області (Держспоживінспекція) зі скаргою на дії інтернет-магазину. Інспекція уповноважена здійснювати державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів та державний ринковий нагляд за підприємствами і вона може посприяти вирішенню ваших проблем.
  • 3) Третій варіант – суд, до якого слід звернутися, зібравши в купу всі документи і докази, що свідчать про недобросовісність і незаконність дій інтернет-магазину. Без гарної доказової бази судовий розгляд може затягнутися на місяці, а то і роки. Для того, щоб в руках мати хоч якісь “козирі”, обов’язково підписуйте договір перед тим, як збираєтеся придбати у того або іншого онлайн продавця дорогий товар або послугу. Якщо останній під всілякими приводами намагається зам’яти цей момент, ризикувати не варто. Відмовляйтеся від співпраці з ним, навіть не замислюючись. При сучасному асортименті продавців товарів і послуг в інтернеті, без бажаного ви все одно не залишитеся.
захист прав споживачів

“Маючи на руках необхідну доказову базу (чеки, квітанції), шанси захистити свої інтереси зростають в рази”

Маючи на руках правильно і юридично грамотно оформлений договір, варто потурбуватися про отримання чека. Тут все дуже просто: платите гроші – має бути чек, і будь-які розмови про те, що це зовсім не обов’язково можна вважати спробою обману.

Не варто забувати і про наявність акту прийому-передачі виконаних робіт, який на руках у покупця автоматично доводитиме той факт, що він згоден з якістю придбаного товару або послуги.

За темою:  «Почему проверка недвижимости обязательна перед ее покупкой?»

Якщо вас, як покупця, що-небудь не влаштовує, негайно повідомте про це продавця, а отримавши відмову повертати гроші, сміливо вирушайте до Інспекції з питань захисту прав споживачів або до суду доводити власну правоту.

Маючи на руках необхідну доказову базу, покупець може розраховувати на досить високі шанси захистити себе, адже захист інтересів споживачів в правовому полі має первинне значення.

Порівняно невелика кількість справ, що вирішуються на користь позивача, доводить зовсім не прогалини в законодавчій базі, а небажання споживачів відстоювати свої права. Комусь просто лінь вплутуватися в судову тяганину, для когось сума позову є непринциповою, а хтось просто не знає і не вміє відстоювати власні права і захищати інтереси.

Якщо і ви, як потенційний споживач онлайн послуг і товарів, є таким, то перевіряйте продавця, щоб потім не мати гіркого досвіду спілкування з шахраями або не зовсім добросовісними торговцями.

Про обман інтернет-магазинів на відео: