3l

“Лише одиниці знають, як правильно “боротись” з чиновниками”

Оскарження діяльності посадових осіб, написання скарг, є дієвим механізмом реакції та впливу громадян на незаконні та несправедливі дії чиновників.

“Бюрократія!” Улюблене звинувачення громадян, яким хоч раз в житті “пощастило” зіткнутися з представниками державного апарату і особливостями його роботи. Масу невдоволення викликають і такі структури, як ЖЕКи, фінансово-кредитні установи тощо.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ:

Багато людей, покидаючи стіни подібних установ, в пориві гніву не раз вигукували лякаюче “засуджу”. Проте, серед загальних мас лише одиниці знають, як відстояти свої права та інтереси, а головне, як правильно писати скарги на ті або інші дії (бездіяльність) працівників державних установ або підприємств чи організацій незалежно від форми власності.

В багатьох подібних ситуаціях сторону відвідувачів таких держструктур та приватних підприємств приходить закон України “Про звернення громадян”, який регламентує право кожного грамотно відстояти свої права або відновити їх у разі порушення чиновниками або посадовцями приватних структур.

В якості найбанальнішого прикладу візьмемо таку усіма “улюблену” організацію, як ЖЕК. Багато громадян знають, що від співробітника цієї організації досить складно отримати будь-який документ. Оббивати пороги інстанції можна до безкінечності, але ситуація змінюється в корені, якщо передбачливо перед її відвідуванням запастися коробкою цукерок, пляшкою коньяку або іншими гастрономічними перевагами місцевих клерків.

Найчастіше відмову від видачі того або іншого документу місцеві співробітники мотивують наявною заборгованістю по оплаті комунальних послуг. Отримавши усну відповідь на свій запит, ми, мовчки, повертаємось додому, обмірковуючи, що ж робити далі.

За темою:  «8 шокуючих порад від адвокатів студентам юридичного факультету!»

А далі, між іншим, можна для розширення власного кругозору почитати Закон України “Про інформацію”, який вказує на право кожного мати вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто.

Як бачимо, нарікати на беззаконня безглуздо, адже українське законодавство у вирішенні цього питання цілком і повністю на стороні своїх громадян. І якщо той же самий ЖЕК відмовив вам у видачі якого-небудь документу (наприклад, довідки про склад сім’ї), ви має повне право написати заяву, яка направляється в ЖЕК рекомендаційним листом або відноситься туди особисто і реєструється в журналі вхідної документації. Потім треба тільки отримати на руки копію з номером вхідного документу (у нашому випадку заяви), і чекати вирішення питання.

Скарга, заява або зауваження?

Скарга

“Закон України “Про інформацію” закріплює право кожного мати вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто”

Громадянам слід врахувати, що Закон України “Про звернення громадян” чітко розмежовує поняття зауваження, заяви і скарги, тому у кожному конкретному випадку необхідно знати, який документ доречний в якості звернення до посадовців.

  • У зауваженні (пропозиції), наприклад, громадянин висловлює свою раду або рекомендацію, що стосується роботи органів держвлади або місцевого самоврядування, чиновників різних рівнів і посадовців.
  • У заяві висловлюється прохання відносно сприяння в реалізації прав або повідомляється про різні порушення чи недоліки в роботі вищеназваних підприємств і посадовців.
  • У скарзі прописуються вимоги про відновлення прав та інтересів, які були порушені в ході здійснення своєї діяльності установами і посадовцівцями різних рівнів.
  • А в клопотанні висловлюється прохання про визнання за особою відповідного статусу.
За темою:  «Почему проверка недвижимости обязательна перед ее покупкой?»

Анонімки і порядок складання скарги

Згідно ст. 8 Закону України “Про звернення громадян” анонімні звернення не розглядаються.

У скарзі або заяві обов’язково мають бути вказані наступні реквізити: адресат, ПІБ заявника і його місце проживання, суть звернення, конкретне прохання або скарга. Звернення підписується заявником. При порушенні названих вимог впродовж 10 днів з дня отримання скарги(заяви) вона повинна бути повернена особі назад. При цьому вказуються допущені порушення.

Наслідки розгляду скарг

Нікому не варто повторювати, що, якщо скарга не задоволена в нижчестоящий інстанції, завжди можна звернутися у вищестоящу, а в зверненні вказати на дії або бездіяльність першої. Причому, стаття 25 Закону вказує на право відшкодування збитків, якщо скарга здобула ефект, але при її розгляді були допущені різні порушення.

Якщо скарга задоволена, то орган або посадовець, які прийняли неправомірні рішення, відшкодовують громадянинові збитки, пов’язані з поданням і розглядом скарги, втратою заробітку за цей час, витрати, пов’язані з виїздом для розгляду скарги. Проте, для того, щоб витрати були відшкодовані, цей спір має бути розглянутий в суді і по його закінченню має бути прийняте відповідне рішення.

Окрім матеріальних збитків, громадянин може розраховувати і на компенсацію моральних страждань, адже в процесі неправомірних дій органів або посадовців він зазнав і моральної шкоди. Цілком зрозуміло, що суд визначає розмір немайнових збитків, визначених в грошовому еквіваленті. Тому не бійтеся оскаржувати несправедливі і незаконні дії з боку чиновників.