про захист прав споживачів

“Багато проблем саме через непоінформованість населення про власні права!”

Захист прав споживача, як відмічають спеціалісти в цій галузі, вирізняється своєю проблемністю через наявність поверхневих знань у споживачів. І не можна сказати, що це пов’язано з рівнем освіти або віком. Ні. До цього схильні як сантехнік або двірник, так і кандидат наук.

Звичайно ж, будь-який громадянин України, у разі порушення його законних прав, може безпосередньо звернутися з позовною заявою до суду. Проте судова тяжба – процес захоплюючий тільки для юристів, для більшості ж громадян неприємний, нервовий і, як відомо, не швидкий.

Такий процес може бути розтягнутий на роки масою тяганини.

Як показала практика, у більшості випадків вдається досягти згоди при суперечностях і без подання позовної заяви до суду.

При купівлі – будь уважний!

Про захист прав споживачів

“При покупці будьте уважними і читайте технічну документацію!”

Сучасному покупцеві хочеться сподіватися, що вибраний будь-який товар, а особливо побутова техніка віддячить його довгою і вірною службою.

“Вибравши побутову техніку, яка вам підходить, потрібно ознайомитися з її технічною документацією: техпаспортом, гарантійним талоном або іншим документом, що їх замінює, – розповідають фахівці – Крім того, треба обов’язково перевірити працездатність приладів, що купуються, або товарів. Тоді у вас буде спокійніша душа.”

Доставка товару здійснюється за домовленістю з магазином або підприємством, де ви купуєте товар. Оплата її може робитися як за рахунок покупця, так і за рахунок продавця.
Мають бути відмітки і в гарантійному паспорті, і в сервісній книжці. Цілком можливо, що вони вам ще в майбутньому можуть знадобитися.

Гарантійний термін має бути вказаний виробником в технічній документації. Якщо ж така відмітка відсутня, то згідно з Законом “Про захист прав споживачів” (далі просто- Закон) ви маєте право на дворічне безкоштовне гарантійне обслуговування. Згідно Закону, вимоги споживача при придбанні неякісного товару розглядаються продавцем (виготівником) після пред’явлення розрахункового документу. Це товарний або касовий чек, квитанція – технічний паспорт або інший документ, який його замінює, з вказівкою дати продажу.

За темою:  «Цивільно-правовий договір VS трудовий договір - де підвох?»

Що стосується втрати касового чека, то ви маєте право звернутися до продавця з проханням відновити загублений документ. Якщо касовий чек не буде відновлений, ви можете довести факт купівлі-продажу в судовому порядку за допомогою свідків.

Ремонт – справа тонка

про захист прав споживачів

“Безкоштовний гарантійний ремонт- це ваше право і обов’язок продавця!”

У разі поломки складної побутової техніки під час гарантійного терміну, покупець має право витребовувати безкоштовний гарантійний ремонт. В цьому випадку він повинен написати в двох екземплярах заяву або в магазин, або в сервісний центр. У довільній формі вказуєте свої претензії: що не працює, як за вашим уявленням виглядає поломка.

Обов’язково робите відмітку з вказівкою дати, штампу про прийом цієї заяви. Тому що може бути так, що цей процес затягнеться не на один тиждень, а то і місяці.

Якщо ж у вас не приймають цю заяву: йдете на пошту і оформляєте, бажано відправити його рекомендованим листом. Це буде вашим документів про те, що ви сповістили продавця магазин або сервіс-центр про те, що товар несправний і він має бути відремонтований. Тому що не виключено, що вам свої права доведеться відстоювати вже в суді. Але, як правило, ці спори намагаються до нього не доводити.

Якщо товар важить більше п’яти кілограм – холодильник, телевізор і тощо, то магазин або сервісний центр зобов’язані самостійно за власний рахунок відвезти товар на ремонт і привезти назад.

При здачі товару в ремонт, у вашій присутності повинні його оглянути: на цілісність, наявність пломб, на відсутність тріщин та інших ушкоджень і тому подібне. І все це повинно бути відбито в квитанції, яку вам повинні видати. Вона не довільної форми, а спеціально встановлена Постановою Кабінету Міністрів – “квитанція №7 “Гарант”.

За темою:  «Чому PayPal в Україні так потрібен, але досі не працює?»

У разі, якщо ви не знаєте своїх прав або забули їх, в кожному сервісному центрі на вашу вимогу повинні надати документ під назвою “Порядок проведення гарантійного ремонту”. Цей документ також допоможе вам зорієнтуватися в правах і всіх нюансах майбутнього гарантійного ремонту.

Наприклад, за словами фахівця, до них звернулися люди з приводу ремонту їх музичного центру. Віддали технікові на ремонт в сервісний центр, а вони його там ремонтують вже місяць-другий. На зворотному боці квитанції працівники сервісного центру зробили запис – ремонт по отриманню запасних частин. Споживач спокійно підписав знизу квитанцію.

Зрозуміло, сервісний центр тут правий, тому що, якщо ви, не дивлячись, підписуватимете квитанції, де буде написано, що товар відправлять, наприклад, в Київ або Нью-Йорк і там його мінятимуть, то ви чекатимете місяцями повернення вашого товару. Тому будьте знову уважними!

У разі, якщо ремонт робиться більше 14 днів, у споживача з’являється право на декілька варіантів.

  1. По-перше, на час гарантійного ремонту у фірмовому сервіс-центрі вам повинні видати в користування аналогічний товар. Але такий “бартер” можливий не завжди, а лише у разі, якщо товар є в списку обмінного фонду. Наприклад, ви маєте право претендувати на заміну: телевізора, магнітоли, магнітофона, радіоприймача, холодильника, морозильника, пральної машини, мікрохвильової печі, кухонної машини, в’язальної машини, пилососа, електропраски, електроміксера, електросоковижималки, електрочайника, електрокавоварки. Також телефонного апарату, у тому числі мобільного телефону, персонального комп’ютера і його комплектуючих частин.
  2. По-друге, отримати інший товар. Гірше або краще, з доплатою, або вам повинні повернути гроші.

На час ремонту – вимагайте заміну!

Про захист прав споживачів

“На час гарантійному ремонту ви маєте право витребовувати аналог товару!”

Треба знати, що на певні групи складної побутової техніки товарів в сервісному центрі або торговому підприємстві зобов’язаний бути підмінний фонд.

За темою:  «Зміна прізвища: 7 речей, які повинна знати кожна наречена!»

Покупець у своїй заяві на ремонт товару може вказати, що, здавши його в ремонт, наприклад, ноутбук, він відчуває дискомфорт і не можете виконувати свої функціональні обов’язки. На час ремонту він може попросити надати йому аналогічний ноутбук. Продавці зобов’язані його надати.

Для отримання тимчасової заміни споживачеві треба прийти в сервіс-центр і написати заяву. При собі необхідно мати техпаспорт на товар, гарантійний талон, чек, паспорт. Надати аналог речі, що ламається, зобов’язані впродовж семи днів. Але, як правило, якщо товар є в наявності, видають його відразу ж.

У разі ненадання товару за кожен день прострочення продавці повинні заплатити покупцеві 1% від вартості товару. Аналогічно, якщо вони не повернули вам техніку після проходження 14 днів ремонту. Але це все необхідно відразу ж вказувати у своїй заяві.

Як висновок, хочеться додати, що, звісно, можна безладно і без­відповідально підходити до купівлі, наприклад, газової запальнички вартістю 10 гривень. Але коли купуються дорогі товари тривалого користування фахівці із захисту прав споживача, радять бути дуже уважними і підходити до їх купівлі зі знанням хоча б елементарних своїх прав.

На відео деякі роз’яснення щодо захисту прав споживача: