електронний цифровий підпис

“Електронний підпис практично неможливо підробити!”

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) використовується в системі електронного документообігу вже не один рік.

Чому електронний підпис вигідний саме для Вас?

Переваги ЕЦП:

  • прискорює завершення комерційних операцій;
  • зменшує об’єми використовуваного паперу;
  • економить час і витрати;
  • додатковий захист через шифрування документів;
  • виключає необхідність проведення зустрічей для проставлення підписів на документах;
  • можливість подання одних й тих самих документів з ЕЦП в різні державні органи, надання звітності тощо.

Мова не йде про ті підписи, які робляться власноручно, а потім фотографується документ з ними і пересилається в електронному вигляді. Такі цифрові копії легко підробити, а значить потрібно було придумовувати щось інше, що б дозволило ще і перевірити справжність такого підпису.

Що таке електронний підпис?

І вихід було знайдено саме в криптографічному перетворенні набору електронних даних, який додається до документу, де потрібно поставити підпис. Такий підпис ставиться власноручно його власником за допомогою особистого ключа, а перевіряється за допомогою відкритого ключа. 

електронний цифровий підпис

“ЕЦП дає можливість подання одних й тих самих документів в різні державні органи, надання звітності тощо”

При правильному (секретному) зберіганні власником особистого ключа його підробка та здійснення неправомірної копії неможлива, адже такий ключ кожного разу випадково генерується і працює в парі з відкритим ключем.

Адресат в спеціальному програмному забезпеченні перевіряє ЕЦП і при такій перевірці одразу будуть показані зміни у разі викривлення даних в документі. Тобто підробка документу виключається в такому випадку.

Законодавчо електронний підпис відноситься до обов’язкових реквізитів документу. Саме у одержувача документу стоїть завдання упевнитися, чи має силу документ, коли і ким він був підписаний.

За темою:  «Купівля квартири: 10 юридичних порад, які ви повинні знати!»

Подібні ЕЦП широко використовуються в країнах ЄС. В Україні з 2012 року такі підписи регулюються Законом “Про електронний цифровий підпис“. В ньому, до того ж, описані всі умови, при яких ЕЦП ототожнюється з власноручною:

  1. ЕЦП підпис перевірений за допомогою посилюючого сертифікату ключа. Такі сертифікати видають акредитовані центри, в чиїх їх арсеналах є засоби ЕЦП, які мають позитивний експертний висновок за результатами держекспертизи криптографічного захисту.
  2. Під час перевірки використовується посилений сертифікат ключа підпису, який діє на момент накладення підпису.
  3. Особистий ключ того, що підписав відповідає відкритому ключу в сертифікаті.

Як же отримати такий цифровий підпис?

електронний цифровий підпис

“Державне підприємство “Інформаційний центр” Міністерства юстиції України видає сертифікати електронного підпису!”

В Україні сертифікати електронного подпису можна отримати у центрах сертифікації ключів (ЦСК), які обслуговують фізичних та юридичних осіб.

Зараз таким центром є державне підприємство “Інформаційний центр” Міністерства юстиції України, адресу знаходження філій якого можна знайти в інтернеті.

Для отримання електронного цифрового підпису підприємцеві необхідно звернутися в підрозділ реєстрації користувачів з пакетом документів до ЦСК.

Тобто для отримання ЕЦП сертификата підприємцю необхідно:

  1. Особисто приїхати в ЦСК;
  2. Підписати договір про використання;
  3. Взяти право доступу до сервісів програмно-технічного комплексу ЦСК (через інтернет) або отримати ЕЦП у співробітника ЦСК на цифровому носії.

Але варто врахувати, що ряд чинників може послужити причинами для відмови в отриманні такого підпису. За результатами розгляду документів Вам можуть відмовити в таких випадках:

  • відсутності повної кількості необхідних для реєстрації документів;
  • якщо у довіреної особи немає документів, що засвідчують його особу і повноваження;
  • подання заявником копій документів, які не завірені належним чином;
  • невідповідності даних в документах.
За темою:  «Чому PayPal в Україні так потрібен, але досі не працює?»

Також адміністратор має право відмовити в наданні послуги ЕЦП, якщо документи мають стирання, приписки, закреслені слова, виправлення або написи олівцем, пошкодження, що робить неможливим прочитання тексту.

Як висновок хочеться відмітити позитивну ініціативу нашої влади щодо впровадження сучасних технологій в повсякденне життя українців, адже такий елемент цифрового документообігу зекономить державні кошти та кошти і час громадян.

А ви вже почали використовувати такі інновації?

Про електронний цифровий підпис на відео: